یکی از محاسنی که جام جهانی 2010 برای من داره اینه که پس از مدتها با خیال راحت می تونم یه دل سیر جام جهانی نگاه کنم! دوره های قبلی همیشه یه گرفتاری هایی بود. مثلا همین 2006، خدمت مقدس سربازی رو داشتم می گذروندم، دوره های قبل ترش هم که تو امتحانات پایان ترم بود و مجبور بودیم درس و مشق رو بی خیال بشیم و فوتبال ببینیم! چقدرم که عذاب وجدان داشتیم!!
یه تفاوت بزرگ این جام جهانی با جامهای قبلی هم اینه که اولین جام جهانی زندگی مشترکمون است. البته از لحاظ فوتبالی، تفاهممون نزدیکای صفر کلوینه! همین باعث میشه که کری خوندن شدت بگیره و لذت جام جهانی دوچندان بشه!
از اونجایی که به لیست کردن نکته ها علاقه وافری دارم، یه سری نکته هم در مورد جام 2010 بگم:
- به نظرم بازیهای برزیل-پرتغال، برزیل-ساحل عاج و کره جنوبی-آرژانتین بازیهای زیبایی خواهند بود ولی بازی هلند و دانمارک می تونه قشنگ ترین بازی دور مقدماتی باشه فقط حیف که ساعتش یه وقتیه که سر کارم
- بازیهای قبلی که در آفریقای جنوبی بود ( فکر کنم جام کنفدراسیون ها) این تماشاگرای آفریقایی انقدر بوق می زدند که اعصابت به هم می ریخت، امیدوارم جام جهانی اونجوری نباشه، چون تحمل صدای خیابانی به اندازه کافی اعصاب پولادین میخواد، به بوق هم آغشته بشه که دیگه واویلا.
- یکی از معایبِ این که ایران نرفت جام جهانی اینه که نصف تحلیل ها و گزارش ها آه و حسرت برای عدم حضور ایران در جام جهانی خواهد بود.
- با وجود اینکه همیشه از برزیل متنفر بوده و هستم، ولی این دوره به نظر تیمش خیلی خوب میاد! امیدوارم ساحل عاج و پرتغال حذفش کنند :دی
- تیم های خوبی مثل ترکیه، روسیه و رومانی هم جاشون خالیه.

پ.ن. : یه حسن جام جهانی هم اینه که این وبلاگ رو از لای تار عنکبوت ها درش میارم!